Välkommen till den lilla verkstaden, här kan du få hjälp om oturen varit framme och du fått punktering eller om du bara vill skifta hjul eller däck egna eller levererade av oss.
Öppett tider
BENSIN
AUTOOL CT500 Bränsleinsprutare diagnostik- och rengöringsmaskin är en mekatronikprodukt som kombinerar ultraljudsrengöringsteknik och mikrodatoroljetryck med sluten slinga för rengöring och detekteringsteknik.
AUTOOL CT500 Bränsleinsprutare Diagnostik Och Rengöring Maskin simulerar olika driftsförhållanden för motorn och rengör och inspekterar bränsleinsprutarna på olika bilar och motorcyklar. Denna utrustning är den nödvändiga och föredragna utrustningen för bil- och motorcykelreparationer.
DIESEL
EPS 205-PRO
1. Testa automatiskt den exakta oljemängden i common rail-högtrycksinjektorn i varje arbetsförhållande.
2. Generera automatiskt korrigeringskoder för högtrycksinsprutningsutrustning för common rail-insprutning (QR, IMA, C3i, etc.).
3. Testning av piezoinjektorer.
4. Detektera motståndet och induktansen hos magnetventilen i högtrycksinjektorn common rail.
5. Test av insprutningssvarstid för common rail-injektor med högt tryck.
6. Enknapps högtrycksrengöringsfunktion för högtrycksinjektor.
7. Intelligent onlineuppgradering och fjärrhjälp.
8. Oljevolymmätningssystem med hög precision: växelflödesmätare med hög precision, teströrledning i rostfritt stål och trestegsfiltrering av mätoljekretsen.
9. Utrustningens driftvärd lagrar mer än 4 000 standarddata för elektroniskt styrda common rail-injektorer med högt tryck.
10. Oberoende forskning och utveckling av ett nytt elektroniskt styrt högtrycks common rail-injektorstyrsystem (med fjärrkontrolltjänst, gratis uppgradering, WIFI-anslutning, etc.) och styrkort med hög stabilitet.
11. Utrustad med en ny högtrycks common rail-injektorinstallationsfixtur, som är lämplig för fastspänning av olika typer av elektroniskt styrda common rail-injektorer och anslutning av speciella ledningsnät och speciella kontakter för bränsletillförsel och oljereturanslutningar för injektorerna.
12. Utrustad med DRV högtrycksregulatorventil oljeretur tvåstegs tvingat värmeavledningssystem.
13. Exakt järnvägstryckinsamlingssystem: Bosch trycksensor och Bosch-skenrör, exakt skentryckskontrollsystem: Bosch högtrycksproportionalventil (PCV-ventil).
14. Utrustad med spilloljetanken: samla upp spilloljan på bänkskivan och spola spilloljan i injektorn.
15. Huvudmätledningen är ansluten med industriellt 304 rostfritt stålrör.
Inte ens i de modernaste produktionsanläggningarna är det möjligt att tillverka identiska injektorer med varandra. Även den minsta fysiska skillnaden mellan Common Rail-injektorer som arbetar under mycket höga tryck kommer att orsaka skillnader i mängden bränsle som sprutas in av var och en av injektorerna.
Denna situation; En minskning av motoreffekten kommer att orsaka problem med ökat motorljud och överdriven rök, vilket resulterar i dålig motorprestanda. Mängden bränsle som sprutas in av injektorn är proportionell mot insprutningstiden (signaltiden) och grenrörstrycket. Därför är det möjligt att balansera de skillnader som uppstår under produktionen genom att ändra signaltiden som appliceras på varje injektor. karakteriseringskoder skapas genom att mäta flödeshastigheten för varje injektor vid fyra olika tryckvärden (200, 800, 1200 och 1600 bar). Dessa mätningar jämförs sedan med en målinjektors (genomsnittliga) prestanda för att bestämma den signaltidsinställning som krävs för att erhålla den nödvändiga bränsletillförseln.Den här inställningenkonverteras till en 16-siffrig C2i- eller 20-siffrig C3i-kod.
Alla Common Rail-injektorer, oavsett om de är nya eller reparerade, har en etikett med en karakteriseringskod. Det är mycket viktigt att ECU:n programmeras om med denna kod när injektorn installeras i fordonet. Detta kommer att säkerställa att tidpunkten för signalen justeras och att rätt bränsletillförsel säkerställs. Underlåtenhet att göra detta kommer att orsaka problem som låg motoreffekt, överdriven rök och ökat motorljud, och ECU:n kommer att fortsätta att arbeta med karakteriseringsfunktionerna hos den tidigare injektorn.
Hur ska ECU:n programmeras om?
För att byta ut en Common Rail-injektor mot en ny måste teknikern använda ett diagnostiskt verktyg som kan skriva C2i- eller C3i-koder till ECU:
Hur påverkar kodning reparation av injektor?
När en injektor repareras förändras dess driftsegenskaper avsevärt. Därför är det mycket viktigt att tilldela injektorn en ny kod C2i eller C3i för att korrekt återspegla prestandan hos den reparerade injektorn. Eftersom kodgenerering är en komplex process måste särskild testutrustning och programvara användas för att generera dessa koder på eftermarknaden.